Voorwoord
Beste collega’s,
Welkom bij UP.
UP is de positieve en energieke titel van ons magazine met updates over de Uniformeringsagenda, dat dit jaar een paar keer verschijnt.
Met deze simpele, korte titel willen we een heleboel zeggen. Het drukt uit waar we mee bezig zijn en waar we naartoe willen: stappen voorwaarts maken, naar beter, naar nóg meer de klant centraal, naar een positie als dé integraal adviseur op het gebied van gezond werken, het voorkomen van uitval door werk en het stimuleren van terugkeer naar werk, de nummer 1 in de markt met een klanttevredenheid van een 9…
Wie ‘up’ zegt, denkt misschien gelijk aan ‘thumbs up’. Ook dat zit in deze titel-met-een-glimlach. Duimen omhoog voor al die collega’s die afgelopen periode tijd hebben geïnvesteerd in het nadenken over de ontwikkeling van onze organisatie en over de uitvoering van de Uniformeringsagenda. Duimen omhoog ook voor al die collega’s die nu en straks heel hard werken voor onze klanten, en voor onze cliënten, voor gezonde medewerkers in een gezonde organisatie.
De laatste jaren is er veel geschreven en gesproken over onze visie, missie, ambitie en organisatie. Dat was soms misschien wel een beetje intern gericht. Maar nú is het moment om onze blik weer omhoog en naar buiten te richten. Al ons denkwerk van de afgelopen periode hebben we strak neergezet in ons interne organisatieverhaal: ‘Eén team, één verhaal’. Je leest het hier. Tegelijkertijd hebben we al mooie verhalen genoteerd uit de praktijk die illustreren waar we mee bezig zijn. Zoals over de tevreden klant Maersk, over het multidisciplinair en landelijk samenwerken in een klantteam, over het uniformeren van onze contracten, diensten en producten en werkprocessen – en nog veel meer. Samen vormen ze één overtuigend verhaal over wie en wat we zijn als HumanCapitalCare.
Klik en scroll door dit magazine. Laat je inspireren door de collega’s en de mijlpalen die we hebben bereikt. Zodat we dit jaar samen met veel ambitie invulling kunnen gaan geven aan onze droom: niemand valt uit door werk. ‘The only way is up!’
Met hartelijke groet Martin Dekker
PS Het spreekt vanzelf, maar toch even voor de zekerheid: dit magazine is natuurlijk alleen voor de eigen collega's en voor intern gebruik.